exista un ordin care prevede deductibilitatea bonului fiscal daca este insotit de decontul de cheltuieli sunati la finante va indruma ei.
[ link extern ]
"Astfel, abrogandu-se prevderile OMFP 293/2006 – nu mai avem limitare legata de valoarea bonului fiscala – cea de 100 de lei. Insa, situatia nu este chiar atat de simpla – intrucat bonul fiscal emis de aparatele de marcat fiscale reprezinta doar document care atesta efectuarea platii – care se anexeaza Registrului de casa. Pentru a putea inregistra in contabilitate cheltuiala platita cu bonul fiscal si a deduce respectiva cheltuiala la calculul impozitului pe profit trebuie sa avem un document justificativ.
Astfel, in conformitate cu prevederile art. 6 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, orice operatiune economico-financiara efectuata se consemneaza in momentul efectuarii ei intr-un document care sta la baza inregistrarilor in contabilitate, dobandind astfel calitatea de document justificativ. "
alte pareri "Bonurile fiscale nu mai pot fi inregistrate ca cheltuieli deductibile decat in anumite conditii
Deoarece Hotararea nr.105 din 2009 abroga HG.831/1997 ce reglementeaza printre alte formulare si bonurile fiscal, incepand cu data de 20.02.2009 cheltuielile efectuate pe baza bonurilor fiscale nu mai pot fi considerate cheltuieli deductibile ( indifferent de valoarea lor ) decat in situatia in care bonul fiscal este insotit de factura, receptie,ordin de deplasare,decont de cheltuieli.
In acest sens Ministerul de Finante a elaborate un Ghid practic cu urmatoarele instructiuni :
1. În cazul achizitionării carburantilor auto pe bază de bon fiscal,
bonurile sunt documente justificative care stau la baza înregistrării
cheltuielilor în contabilitate dacă sunt stampilate si au înscrise denumirea
cumpărătorului si numărul de înmatriculare a autovehiculului.
2. (1) Bonurile fiscale emise cu aparatele de marcat electronice fiscale în
baza Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia
operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale,
republicată, cu modificările si completările ulterioare, sunt documente care
atestă efectuarea plătii si se anexează la Registrul de casă.
(2) Înregistrarea în contabilitate a bunurilor achizitionate sau a
serviciilor prestate, achitate cu numerar sau card bancar, pe bază de bon
fiscal, se poate efectua în următoarele conditii:
(i) entitatea solicită furnizorului factura aferentă bunurilor livrate sau
serviciilor prestate, având ca anexă bonul fiscal emis de aparatul de marcat
electronic fiscal;
sau
ii) entitatea justifică cheltuielile efectuate fie prin documente care atestă
intrarea în gestiune a bunurilor achiziÑionate, fie cu alte documente cum sunt:
ordin de deplasare, decont de cheltuieli, la care se anexează bonul fiscal,
documentele respective fiind aprobate de persoana care autorizează
efectuarea acestor cheltuieli. În cazul utilizării decontului de cheltuieli,
documentul utilizat este „Decont de cheltuieli – cod 14-5-5” aprobat prin
Ordinul ministrului economiei si finanÑelor nr 3512/2008 privind documentele
financiar-contabile, care va fi adaptat în mod corespunzător pentru decontări
interne.
3. Deducerea taxei pe valoarea adaugată se exercită pe baza
documentelor stabilite prin Titlul VI al Codului fiscal.
În functie de programele informatice utilizate, operatorii economici vor
efectua evidentierea achizitiilor în contabilitate cu respectarea atât a
reglementărilor contabile, cât si a prevederilor legale privind regimul TVA."
[ link extern ] /
dar eu am citit ordinul emis de FINANTE.